Handelsbetingelser
VELKOMMEN TIL WWW.STOKVÆRK.DK
Vi arbejder og handler under de retningslinjer og de love der er udarbejdet af de danske myndigheder.
Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på
STOKVÆRK.DK.
GENERELLE OPLYSNINGER:
Stokværk Espergærde Aps
Selskabsform: ApS
CVR nr.: 38360469
Adresse: Øster Torv 8, 3060 Espergærde
Mail: info@stokvaerk.dk
Tlf.: 22 93 30 60
BETALING:
Følgende kort kan bruges som betalingsmiddel:
Dankort
Visa Dankort
Visa Elektron
Visa
Eurocard
Mastercard
JCB
American Express
Endvidere er det muligt at betale med Mobilepay
Beløbet hæves altid først på dit kort, når varen er afsendt!
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefterskal du betale din
månedsydelse den samme dato i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
GAVEINDPAKNING:
Vi pakker med stor glæde dine varer ind - ganske gratis*.
Du skal blot vælge gaveindpakning, når du får muligheden ud for varen, når du har lagt den i kurven.
Som en ekstra service kan du - op til jul - også bede om at få dine varer pakket ind i julepapir.
Husk at skrive i kommentarfeltet, om dine varer skal pakkes ind samlet eller hver for sig, hvis du skal have mere end én ting pakket ind.
*Bemærk! Det koster dog 10 kr. at få pakket varer ind, der koster under 100 kr. Hvis du køber flere ting under 100 kr., der kan pakkes ind samlet, så er det naturligvis gratis, og du bedes notere dette i kommentarfeltet.
BEMÆRK! Ved f.eks. Black Week og andre kampagner pakker vi ikke altid ind. Dette kommunikerer vi - så godt vi kan - via Social Medier og nyhedsmails.
LEVERING:
Vi leverer med GLS til enten pakkeshop eller til privat/erhverv.
Leveringstid er 1-2 hverdage, hvis ordren er lagt senest kl. 10! Er ordren lagt efter kl. 10 er leveringstiden 2-3 hverdage.
Når du har afgivet din ordre til afhentning i butik får du en sms, så snart den kan hentes
Bemærk! Omkring meget travle dag - f.eks. Black Friday og jul - må der påregnes en lidt længere leveringstid!
Hvis en bestilt vare ikke er tilgængelig inden for normal leveringstid, får du straks besked om dette - som regel på en sms
Bemærk! Vi går meget ind for genbrug og genanvendelse, så vi genbruger alt det forsendelsesemballage vi kan.
Derfor kan du opleve at modtage en ordre, hvor kassen eller fyldet har været brugt før. Vi håber på din forståelse for dette.
FRAGTPRISER:
For køb op til og med 399 kr, der leveres til pakkeshop: 39 kr.
For køb fra 400 kr., der leveret itl pakkeshop: GRATIS FRAGT
For køb op til og med 799 kr., der leveres til privat eller arbejde: 79 kr.
For køb fra 800 kr., der leveres til privat eller arbejde: GRATIS FRAGT
For køb af møbler - uanset pris: 500 kr. Hvilket beløb, der gælder, står ved hver vare.
Bemærk at møbler kun kan leveres til privat eller arbejde, og dette kun til kantsten!
Ved afhentning i butikken i Espergærde: GRATIS
BEMÆRK! ved afhentning i butik får du en sms, når din ordre er pakket og kan hentes!
For ordrer til SVERIGE koster fragten ALTID 59 DKK.
FORTRYDELSESRET:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1) har modtaget din vare,
2) får den sidste vare i besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis eller
3) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail: info@stokvaerk.dk.
Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan IKKE fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.
Du kan IKKE fortryde ved ikke af afhente din pakke i GLS pakkeshop, hvorved den automatisk kommer retur til os.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Stokværk
Øster Torv 8
3060 Espergærde
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker pr. efterkrav!
Undtaget fra fortrydelsesretten:
1) Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2) Vi tager ikke fødevarer retur! Levering af varer, som må antages at bliveforringet eller forældet hurtigt
3) Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssigeårsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevetbrudt efter leveringen,
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.
RETURNERING:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har givet besked om, at du vil fortryde købet. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen/varerne.
Med din ordre har vi vedlagt en returlabel, som du er velkommen til at bruge. Dette koster 40 kr., som vi fratrækker det beløb, du har til gode hos os, inden vi refunderer dine penge.
*ved julegaver kan du bytte frem til og med d. 7/1-2025
Du skal sende direkte til os med GLS eller Postnord - ikke til en pakkeshop. Vi anbefaler, at du IKKE returnerer ved at benyttte DAO, da de leverer om natten, hvor vi ikke er her til at tage imod og de derfor bare hænger pakken på vores dør - udvendig, hvilket vil sige, at hvem som helst kan snuppe den inden vi åbner.
Vedr. returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder blandt andet for store møbler, som kun kan sendes som volumepakke.
Såfremt at varen er af en sådan beskaffenhed, at den ikke kan sælges igen (grundet slid, skade, lugt mm), forbeholder vi os ret til at sende den retur/afvise denne.
Såfremt du ikke henter din pakke i pakkeshop og varen kommer retur til os, så fratrækker vi de reelle returomkostninger af din indbetaling, da det koster os penge, at der bliver sendt uafhentede ordrer retur.
Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
For at modtage HELE købsbeløbet retur, må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik; du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, ogi visse tilfælde kan
det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Virefunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger(det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du harvalgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, somvi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om,at du vil fortryde aftalen.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Beløbet kan derfor IKKE refunderes til 3. mand.
Vi kantilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender osdokumentation for at have returneret den.
Hvad skal du sende med tilbage:
Husk gerne at vedlægge en kopi af fakturaen eller anden dokumentation - f.eks. den returseddel, som ligger ved hver forsendelse, hvor det fremgår, at du ønsker at returnere varen samt ordrenummer/referencenummer. Det er ikke nødvendigt at skrive kontooplysninger, da beløbet bliver tilbageført til det kort, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
REKLAMATIONSRET:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.stokvaerk.dk har du naturligvis altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt du skal reklamere:
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi betaler fragtomkostningerne ved en berettiget reklamation. Du skal blot - pr. mail - bede om en returlabel til GLS. Så sender vi denne til dig pr. mail, hvor du så blot printer denne og sætter på din forsendelse.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage!
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Rikke Posner, Stokværk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land en Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr
PERSONDATAPOLITIK:
For at du kan handle hos os, har vi brug for følgende oplysninger:
navn, adresse, telefonnummer og e-mail
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Stokværk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Ledelsen af Stokværk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.stokvaerk.dk er Klaus Møller
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.stokvaerk.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger
Som registreret hos Stokværk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du i henhold til Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Stokværk via e-mail info@stokvaerk.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25/3-2024
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Stokværk
Øster Torv 8
3060 Espergærde
Email: info@stokvaerk.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
________________________________________________________________________________________
Bestilt den: ___________________________ Modtaget den: ______________________________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: __________________________________________ Dato: ___________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Vi arbejder og handler under de retningslinjer og de love der er udarbejdet af de danske myndigheder.
Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på
STOKVÆRK.DK.
GENERELLE OPLYSNINGER:
Stokværk Espergærde Aps
Selskabsform: ApS
CVR nr.: 38360469
Adresse: Øster Torv 8, 3060 Espergærde
Mail: info@stokvaerk.dk
Tlf.: 22 93 30 60
BETALING:
Følgende kort kan bruges som betalingsmiddel:
Dankort
Visa Dankort
Visa Elektron
Visa
Eurocard
Mastercard
JCB
American Express
Endvidere er det muligt at betale med Mobilepay
Beløbet hæves altid først på dit kort, når varen er afsendt!
*Bemærk! Ved betaling med mobilepay er din betaling 'reserveret' i mobilepay - det kan derfor se ud til, at vi har hævet pengene. De er dog ikke hævet før vi sender din vare -og så vil du også kunne se, at du er blevet trukket på din bankkonto.
Reservationaf beløb
Betaler dumed et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengenereserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vitrækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Betaler dumed et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengenereserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vitrækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kanlæse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefterskal du betale din
månedsydelse den samme dato i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
GAVEINDPAKNING:
Vi pakker med stor glæde dine varer ind - ganske gratis*.
Du skal blot vælge gaveindpakning, når du får muligheden ud for varen, når du har lagt den i kurven.
Som en ekstra service kan du - op til jul - også bede om at få dine varer pakket ind i julepapir.
Husk at skrive i kommentarfeltet, om dine varer skal pakkes ind samlet eller hver for sig, hvis du skal have mere end én ting pakket ind.
*Bemærk! Det koster dog 10 kr. at få pakket varer ind, der koster under 100 kr. Hvis du køber flere ting under 100 kr., der kan pakkes ind samlet, så er det naturligvis gratis, og du bedes notere dette i kommentarfeltet.
BEMÆRK! Ved f.eks. Black Week og andre kampagner pakker vi ikke altid ind. Dette kommunikerer vi - så godt vi kan - via Social Medier og nyhedsmails.
LEVERING:
Vi leverer med GLS til enten pakkeshop eller til privat/erhverv.
Leveringstid er 1-2 hverdage, hvis ordren er lagt senest kl. 10! Er ordren lagt efter kl. 10 er leveringstiden 2-3 hverdage.
Når du har afgivet din ordre til afhentning i butik får du en sms, så snart den kan hentes
Bemærk! Omkring meget travle dag - f.eks. Black Friday og jul - må der påregnes en lidt længere leveringstid!
Hvis en bestilt vare ikke er tilgængelig inden for normal leveringstid, får du straks besked om dette - som regel på en sms
Bemærk! Vi går meget ind for genbrug og genanvendelse, så vi genbruger alt det forsendelsesemballage vi kan.
Derfor kan du opleve at modtage en ordre, hvor kassen eller fyldet har været brugt før. Vi håber på din forståelse for dette.
FRAGTPRISER:
For køb op til og med 399 kr, der leveres til pakkeshop: 39 kr.
For køb fra 400 kr., der leveret itl pakkeshop: GRATIS FRAGT
For køb op til og med 799 kr., der leveres til privat eller arbejde: 79 kr.
For køb fra 800 kr., der leveres til privat eller arbejde: GRATIS FRAGT
For køb af møbler - uanset pris: 500 kr. Hvilket beløb, der gælder, står ved hver vare.
Bemærk at møbler kun kan leveres til privat eller arbejde, og dette kun til kantsten!
Ved afhentning i butikken i Espergærde: GRATIS
BEMÆRK! ved afhentning i butik får du en sms, når din ordre er pakket og kan hentes!
For ordrer til SVERIGE koster fragten ALTID 59 DKK.
FORTRYDELSESRET:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1) har modtaget din vare,
2) får den sidste vare i besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis eller
3) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail: info@stokvaerk.dk.
Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan IKKE fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.
Du kan IKKE fortryde ved ikke af afhente din pakke i GLS pakkeshop, hvorved den automatisk kommer retur til os.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Stokværk
Øster Torv 8
3060 Espergærde
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker pr. efterkrav!
Undtaget fra fortrydelsesretten:
1) Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2) Vi tager ikke fødevarer retur! Levering af varer, som må antages at bliveforringet eller forældet hurtigt
3) Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssigeårsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevetbrudt efter leveringen,
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.
RETURNERING:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har givet besked om, at du vil fortryde købet. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen/varerne.
Med din ordre har vi vedlagt en returlabel, som du er velkommen til at bruge. Dette koster 40 kr., som vi fratrækker det beløb, du har til gode hos os, inden vi refunderer dine penge.
*ved julegaver kan du bytte frem til og med d. 7/1-2025
Du skal sende direkte til os med GLS eller Postnord - ikke til en pakkeshop. Vi anbefaler, at du IKKE returnerer ved at benyttte DAO, da de leverer om natten, hvor vi ikke er her til at tage imod og de derfor bare hænger pakken på vores dør - udvendig, hvilket vil sige, at hvem som helst kan snuppe den inden vi åbner.
Vedr. returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder blandt andet for store møbler, som kun kan sendes som volumepakke.
Såfremt at varen er af en sådan beskaffenhed, at den ikke kan sælges igen (grundet slid, skade, lugt mm), forbeholder vi os ret til at sende den retur/afvise denne.
Såfremt du ikke henter din pakke i pakkeshop og varen kommer retur til os, så fratrækker vi de reelle returomkostninger af din indbetaling, da det koster os penge, at der bliver sendt uafhentede ordrer retur.
Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
For at modtage HELE købsbeløbet retur, må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik; du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, ogi visse tilfælde kan
det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Virefunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger(det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du harvalgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, somvi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om,at du vil fortryde aftalen.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Beløbet kan derfor IKKE refunderes til 3. mand.
Vi kantilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender osdokumentation for at have returneret den.
Hvad skal du sende med tilbage:
Husk gerne at vedlægge en kopi af fakturaen eller anden dokumentation - f.eks. den returseddel, som ligger ved hver forsendelse, hvor det fremgår, at du ønsker at returnere varen samt ordrenummer/referencenummer. Det er ikke nødvendigt at skrive kontooplysninger, da beløbet bliver tilbageført til det kort, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
REKLAMATIONSRET:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.stokvaerk.dk har du naturligvis altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt du skal reklamere:
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi betaler fragtomkostningerne ved en berettiget reklamation. Du skal blot - pr. mail - bede om en returlabel til GLS. Så sender vi denne til dig pr. mail, hvor du så blot printer denne og sætter på din forsendelse.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage!
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Rikke Posner, Stokværk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land en Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr
PERSONDATAPOLITIK:
For at du kan handle hos os, har vi brug for følgende oplysninger:
navn, adresse, telefonnummer og e-mail
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Stokværk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Ledelsen af Stokværk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.stokvaerk.dk er Klaus Møller
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.stokvaerk.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger
Som registreret hos Stokværk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du i henhold til Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Stokværk via e-mail info@stokvaerk.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25/3-2024
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Stokværk
Øster Torv 8
3060 Espergærde
Email: info@stokvaerk.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
________________________________________________________________________________________
Bestilt den: ___________________________ Modtaget den: ______________________________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: __________________________________________ Dato: ___________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)